Farah Filzah bt Azizuddin Tuesday, July 6, 2010


kalau lah kamu tahu,
tiap waktu saat ku sendiri,
kotak jiwa aku terlukis gambar kamu,
yang tersenyum ketawa segala,
indah.


kalau lah kamu tahu,
segala doa sujud syukurku,
ingin ku hadiah kan kusyuknya,
untuk jiwa kamu merasa ketenangannya,
ikhlas.


kalau lah kamu tahu,
pabila ku tahu sakit gering diri mu itu,
jiwa bagai ditusuk kayu-kayu tajam ranap
hati kertas ini rasa direbus hidup-hidup,
pedih.


kalau lah kamu tahu,
aku bukan mahu agung-agungkan rasa jiwa,
ya memang elok ku simpan segalanya sahaja,
tapi aku tak bisa,ku perlu lihat senyum itu,
walau bukan untuk aku, tidak apa-apa
bahagia.


aku rapuh bila kamu tidak teguh. tapi itu aku.

ini rasa suapan jantungku. kerana kamu nadinya.

maaf.

0 diskusi:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails