Farah Filzah bt Azizuddin Tuesday, July 6, 2010


entah kenapa,
hari ini rasa aku,
entah apa-apa,
kentalnya tiada, hambarnya terasa.

rasa mahu sembunyi,
senyap dan lari,
tak mahu dilihat, tak mahu menegur.
ya jelasnya aku tidak mahu.

bukannya aku ini jiwanya tiada,
selalu jiwa itu buatkan aku berbunga,
tapi entah kenapa hari ini,
entah apa-apa aku rasa.

mahu ku menyorok sendiri,
dalam almari,
sunyi. sepi. berselimut negativiti.
ah, aku benci rasa ini.

senyum datanglah. ketawa hadirlah.
mahu kalian temankan aku.
selalu dakap aku, peluk aku.
walau dalam mendung. walau dalam pilu.

pahit manis sunyi girang,
sepatutnya aku sedar. dari dulu.
indah takkan selalu, derita bukan selama.
aku patut tahu. aku patut patuh.
dengan rasa yang entah apa-apa ini.


kerana itu hidup.

0 diskusi:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails